Slovenský ráj
ÚVOD O SL. RÁJI PRAKTICKÉ INFORMACE TRASY FOTOGALERIE

Trasy

Následuje popis třech zajímavých tras, vedoucích přes nejaktraktivnější a nejexponovanější místa Slovenského ráje.

Prielom Hornádu, Kláštorská roklina, Kláštorisko (5:10)

Čingov - Biely potok ústie (0:35) - Pod Tomašovským výhladom (0:10) - Letanovský mlyn (0:45) - Kláštorská roklina (1:00) - Kláštorisko (1:00) - Kláštorisko lúka (0:10) - Biely potok ústie (0:50) - Čingov (0:40)

Kláštorská roklina Středně náročná tůra začíná a končí v Čingově. Z Čingova vede dobrá, modře značená cesta až k ústí Bielého potoka. Krátce po modré a potom po zelené se dostaneme pod Tomašovský výhlad. Následuje zajímavý úsek podél Prielomu Hornádu po modré. Cestu na několika místech střídají stupačky a řetězy. Z Letanovského mlyna vede modrá až k ústí Kláštorské rokliny, místy opět zpestřená oblíbenými stupačkami. Z Kláštorské rokliny na Kláštorisko vedou dvě cesty, jedinečná a vzrušující trasa vede po zelené. Ačkoli je cesta turisticky značená, žádnou pěšinu zde prakticky nenajdete - trasa vede potokem, kde se tak tak nechá přejít suchou nohou. Následuje několik vodopádů, podél kterých se leze po žebřících, a nakonec prudký výstup na Kláštorisko. Tam je možné se občerstvit a najíst v restauraci. Příjemná lesní cesta pokračuje po modré přes Čertovu sihoť až po prudké klesání, které už tak příjemné není. Vyjdeme opět u ústí Bieleho potoka a již známou cestou se vrátíme do Čingova.

Biely potok, Sokolia dolina (7:25)

Čingov - Biely potok ústie (0:35) - Kysel ústie (0:45) - Sokolia dolina ústie (0:20) - Sokolia dolina vrch (2:00) - Pod Bikárkou (0:20) - Klauzy (1:00) - Sokolia dolina ústie (0:45) - Kysel ústie (0:20) - Biely potok ústie (0:45) - Čingov (0:35)

Sokolia dolina - Závojový vodopád Náročná ale nezapomenutelná tůra začíná a končí v Čingově. Z Čingova vede dobrá, modře značená cesta až k ústí Bielého potoka. Vydáme se po zelené, podél překrásného Bieleho potoka až k ústí Kyselu a dále k ústí Sokolí doliny. Sokolí dolinou vede náročná, žlutě značená cesta kolem třech vodopádu, z nichž poslední, Závojový, je 65 metrů vysoký. Jedinečná a nejexponovanější cesta vede přímo vedle vodopádu podél skalní stěny a je tvořena soustavou žebříků a lávek. Následuje výstup na rozcestí, kde se dáme doleva na další křižovatku - Pod Bikárkou. Po žlutě sestoupíme k málé ale pěkné vodní nádrži Klauzy a Tomášovskou Belou po zelené dojdeme opět k ústí Sokolí doliny. Odtud se vracíme stejnou cestou kterou jsme přišli až do Čingova.

Suchá Belá, Obrovský vodopád, Prielom Hornádu (6:25)

Podlesok - Suchá Belá vrch (2:00) - Pod Vtačím hrbom (0:25) - Kláštorisko (0:35) - Obrovský vodopád (1:15) - Kláštorisko (0:25) - Kláštorská roklina (0:30) - Hrdlo Hornádu (1:00) - Podlesok (0:15)

Suchá Belá Středně náročná trasa začíná a končí v Podlesku. Nádhernou roklinou Suchá Belá, plnou vodopádů a žebříků vystoupáme po zelené na její vrchol, odtud po žluté a po červené na Kláštorisko. Zde je možné si zajít na okruh kolem Obrovského vodopádu (po modré směrem k rozcestí Kysel, potom po žluté) a vrátit se na Kláštorisko. Kláštorskou roklinou, tentokrát po žluté se dostaneme k Hornádu a směrem vlevo projdeme západní část Prielomu Hornádu, kde na nás čeká několik stupaček a řetězů. Z Hrdla Hornádu se vrátíme do Podlesku.

Další zajímavé trasy naleznete zde: http://www.slovenskyraj.sk/chodniky/40chodnikov.html

tvorba stránek a webdesign: © Jakub Šlambora
Dobrá práce | Hradec Králové | Zasměj se!